Halaman

Rabu, 2 Februari 2011

Jangan Joging Seorang Diri


Kepada kaum wanita, dinasihatkan usahlah joging seorang diri. Bawalah teman ketika beriadah. Dikhuatiri jika berseorangan mudah bagi penjenayah melakukan seuatu seperti lapor akhbar Kosmo hari ini

Petikan daripada akhbar Kosmo 2 Febuari 2011 : Seorang pelajar trauma apabila dia dicabul seorang lelaki tidak dikenali ketika sedang berjoging dalam satu kejadian di kawasan sebuah universiti di Lembah Klang, Ahad lalu.

Menurut sumber, kejadian itu berlaku ketika pelajar berusia 22 tahun tersebut diterkam dari belakang oleh seorang lelaki ketika dia sedang berjoging pada pukul 7 pagi.

“Selepas menutup mulut mangsa, suspek terus menolaknya ke dalam longkang sebelum merampas telefon bimbit gadis itu. Suspek kemudian membuka baju dan seluar mangsa sebelum memasukkan jarinya ke dalam kemaluan gadis itu.

“Suspek yang bagaikan dirasuk kemudian cuba memasukkan sebatang ranting untuk ditusuk ke kemaluan mangsa tetapi gagal selepas mangsa melawan sebelum dilepaskan,” kata beliau kepada Kosmo! semalam.
Tambahnya, suspek turut mengugut akan membunuh mangsa jika dia melaporkan kejadian itu kepada polis sebelum melarikan diri.

Menurut sumber itu, mangsa yang mengalami luka di seluruh badan kemudian keluar dari longkang tersebut sebelum dihantar ke Pusat Perubatan Universiti Malaya (PPUM) oleh orang awam yang menemuinya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan