Halaman

Rabu, 12 Januari 2011

Tuah Pemain Bola Sepak Malaysia

Tuah ayam nampak di kaki, tuah manusia siapa yang tahu. Begitulah perumpamaan tepat bagi skuad bola sepak Malaysia yang menjuarai Piala AFF Suzuki 2010. Hari ini, mereka diberi insentif saham amanah serta wang tunai berjumlah RM65,000 setiap seorang.

Setiap pemain dan jurulatih diberikan unit Amanah Saham Wawasan 2020 berjumlah RM50,000 yang bagaimanapun tidak boleh dikeluarkan sehingga tempoh 10 tahun, selain wang tunai berjumlah RM 15,000 iaitu RM 10,000 sumbangan Kerajaan Malaysia dan RM 5,000  lagi melalui Skim Hadiah Kemenangan Sukan (Shakam) daripada Majlis Sukan Negara.

Siapa sangka rezeki melimpah ruah kepada beberapa pemain daripada skuad ini. Daripada pemain yang tiada dalam perancangan ketua jurulatih, mereka dipanggil di saat akhir bagi menggantikan pemain regular yang tercedera dan akhirnya membantu skuad Malaysia muncul juara. Sudah pasti pemain yang sebelum ini saban tahun membarisi kesebelasan utama pasukan negara yang tercicir daripada skuad kali ini kerana mengalami kecederaan akan terasa kerugian. Begitulah adanya. Rezeki tuhan yang tentukan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan